هاب USB آداپتور دار یا بدون آداپتور؟

4

اگر به فکر خرید هاب USB هستید، حتما با این مشکل مواجه شده‌اید که هاب USB آداپتور دار بخرید یا بدون آداپتور. خوب، نگران نباشید، ما در این مقاله به نکات مثبت و منفی هر دو نوع هاب خواهیم پرداخت که انتخاب را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

هاب USB بدون آداپتور

نکات مثبت و منفی هاب USB بدون آداپتور

هاب USB بدون آداپتور که معمولا به عنوان “هاب USB bus-powered” نیز شناخته می‌شود، قدرت مورد نیاز خود را از کامپیوتر و لپ تاپ متصل شده می‌گیرد. بر خلاف هاب آداپتور دار برای عملکرد درست خود نیازی به اتصال به پریز برق ندارند، که با این حساب فرآیند نصب و راه‌اندازی آن‌ها نیز به سرعت انجام می‌شود. هاب‌های USB بدون آداپتور به خوبی با وسایل کوچک کامپیوتر، نظیر دسته بازی و جواستیک، قلم نوری دیجیتال، ماوس و فلش مموری، کار می‌کنند. یکی دیگر از مزیت‌های این نوع هاب وجود انواع مدل کوچک و پرتابل در آن است، به نحوی که برای کسانی که نیاز به وجود یک هاب USB پرتابل در کنار لپ تاپ خود دارند، در این نوع هاب گزینه‌های زیادی برای انتخاب آن‌ها وجود دارد.

متاسفانه، برخی از هاب‌های USB بدون آداپتور (متفرقه و بی‌کیفیت) معمولا با وسایل سنگین نظیر، هارد اکسترنال و اسکنر، به خوبی کار نمی‌کنند. به این ترتیب ممکن است این وسایل کارکرد کامل و واقعی خود را زمانی که به این هاب‌ها وصل هستند، نداشته باشند. علاوه بر این، اتصال وسایل با کارکرد سنگین از طریق هاب بدون آداپتور، احتمال کند کردن سرعت عملکردی کامپیوتر را نیز می‌تواند داشته باشد. البته هاب‌های USB بدون آداپتور قیمت پایین‌تری نسبت به هاب‌های آداپتور دار داشته و اگر شما از هاب USB خود انتظار زیادی برای کارکردن با وسایل سنگین کامپیوتری ندارید، هاب USB بدون آداپتور برای شما مناسب بوده و می‌تواند نیازتان را مرتفع سازد.

ذکر این نکته لازم است که امروزه هاب‌های USB بدون آداپتور با کیفیت بالا و از برندهای معتبر کارکرد خوبی داشته و حداقل یک هارد اکسترنال یا قاب هارد را به خوبی جوابگو هستند. پس اگر بنا به نیازتان قصد خرید هاب USB بدون آداپتور را داشتید حتما از یک برند معتبر و با کیفیت خرید خود را انجام دهید.

به صورت خلاصه می‌توانیم به مزایا و معایب هاب‌های بدون آداپتور در زیر اشاره کنیم:

مزایای هاب بدون آداپتور

  • طراحی کوچک و پرتابل
  • قابلیت حمل در کنار لپ تاپ داخل کیف
  • راه اندازی سریع بلافاصله پس از اتصال به پورت USB
  • قیمت پایین‌تر
  • عملکرد بسیار خوب با وسایل کوچک

معایب هاب بدون آداپتور

  • عدم کارکرد درست با چند وسیله سنگین به صورت همزمان (حداکثر جوابگوی یک هارد اکسترنال)
  • نداشتن قابلیت شارژ وسایل USB
  • تعداد پورت کمتر

هاب USB آداپتور دار

نکات مثبت و منفی هاب USB آداپتور دار

هاب USB با آداپتور که به عنوان “هاب USB self-powered” نیز شناخته می‌شود، قدرت مورد نیاز خود را از آداپتور AC متصل به پریز برق به صورت مستقیم دریافت می‌کند. بر خلاف همتای بدون آداپتور خود، هاب USB آداپتور دار توانایی تولید انرژی مورد نیاز خود را داشته و قاعدتا عملکرد بهتری را برای استفاده وسایل سنگین کامپیوتری نظیر، هارد اکسترنال، درایو اکسترنال، اسکنر و پرینتر، خواهد داشت. به علاوه، هاب USB آداپتور دار قابلیت اتصال وسایل بیشتری را نسبت به هاب بدون آداپتور دارد. بسیاری از تولید کنندگان کامپیوتر توصیه دارند که اگر تمایل به دریافت بهترین عملکرد ممکن از اجزای کامپیوتری USB را دارید، از هاب USB آداپتور دار استفاده کنید. شاید تنها نقطه ضعف مهم هاب‌های USB آداپتور دار این باشد که، آن‌ها دارای برچسب قیمت بالاتری نسبت به هاب‌های بدون آداپتور هستند و شاید برای حمل کنار لپ تاپ نیز به دلیل وجود آداپتور مناسب نباشند. بنابراین اگر شما فقط خواهان استفاده از هاب USB برای وسایل کوچک هستید یا اینکه پرتابل بودن هاب در کنار لپ تاپ مد نظر شماست، ممکن است بخواهید که به سمت هاب USB بدون آداپتور بروید.

خلاصه مزایا و معایب هاب‌های آداپتور دار:

مزایای هاب آداپتور دار

  • کارکرد بدون مشکل با چند وسیله سنگین به صورت همزمان، نظیر هارد اکسترنال
  • ارائه تعداد پورت بیشتر
  • قابلیت شارژ وسایل USB بدون نیاز به کامپیوتر و به صورت مستقل (در برخی از مدل‌ها)

معایب هاب آداپتور دار

  • قیمت بالاتر
  • ابعاد بزرگتر و پرتابل نبودن با توجه به وجود یک آداپتور (برای حمل کنار لپ تاپ)

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#dd3333″ hover_animation=”border_increase” ] خرید هاب Type C

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#dd3333″ hover_animation=”border_increase” ] خرید هاب USB3

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. مرضیه می گوید

    سلام درمورد هاب هایی که محل ورودی آداپتور ندارن میشه با کابل آداپتور به usb ورودی هاب – ولتاژ لازم تامین کرد ؟ چون هارد مو بالا نمیاره 🙁

    1. وب نویس می گوید

      خیر متاسفانه، اگر ورودی آداپتور نداشته باشه امکان تامین برق اضافی وجود نداره. مگر اینکه هاب شما از هارد اکسترنال پشتیبانی کنه. بعضی هاب‌ها از هارد اکسترنال به شرط استفاده از یک پورت (یعنی پورت‌های دیگه هاب درگیر نباشه) پشتیبانی می‌کنند.

  2. مرتضی رشتچی می گوید

    ایا برای تغذیه هاب هایی که جک ورودی تغذیه مستقل دارند , شارژر USB مناسبتر است یا آدابتور USB؟ هاب من جک ورودی دارد اما آداپتور همراهش نیست . آیا 5 ولت باید بخرم؟

    1. وب نویس می گوید

      برای این مورد آداپتور USB مناسب‌تر هست هر چند اگر کابل مناسب داشته باشید از شارژر USB هم می‌تونید استفاده کنید. در مورد ولتاژ آداپتور معمولا هاب‌هایی که فاقد آداپتور هستند با آداپتور 5V کار می‌کنند. اما بهتره مشخصات فنی هاب رو بررسی کنید تا آداپتور با ولتاژ و آمپر مناسب خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.